tirsdag 8. mai 2018

Utstillingen vår på Domkirkeodden

Se Bilder fra utstillingen HER




ANNO 2018, norsk samtids kunsthåndverk inspirert av middelalderen    
Kunsthåndverkere innen tekstil, metall og tre

Deltakere på utstillingen:
Metall: Ingun Kleppan, Esther H. Slagsvold, Toril Bjorg,  Benjamin & Monica Kjellmann –Chapin,  Ola Svensson, Johannes Vemren Rygh, Putte H. Dal, Torill Vrålstad.

Tekstil: Veronika Glitsch, Inga Blix, Ingrid Larssen, Mona Strand, Ingrunn Oddny Myrland, Hanne Øverland & Johanne Lund Ness, Svein Ove Thorsen, Elisabeth Thorsen.


Tre: Per Tore Barmen, Tine Seifert Spuur

Etter fire dager med montering er utstillingen på plass, så nå gleder vi oss til onsdag - i morgen.
Det bli andre aktiviteter utover sommeren som jeg kommer tilbake til + bilder.
Utstillingen skal stå til 16 september



Programmet vårt på onsdag 9. mai Museumsnatt, Domkirkeodden (i rødt)

18:15     Åpning av kunsthåndverk-utstilling
Verker i tekstil, metall og tre fritt inspirert av «Hverdagsliv på 1400- og 1500-tallet». Opplev noen av kunstnerne presentere sine arbeider.
Aulatoppen. Varighet 40 min

19:00     Rokokko forever
Stilarten som aldri dør! Åpning av ny, spennende draktutstilling, hvor du også får se noen av draktene på catwalken! 
Borgporten. Varighet 20 min

19:30 | 22:00     Fanden og floraenOm du har behov for å få vekk fanden, jage hekser til helvete eller beskytte deg mot andre mørke makter, kan vi i Urtehagen på Domkirkeodden gi deg gode råd.
Ølstua. Varighet 30 min

20:00 | 21:30     «Itte liv laga!»Et skråblikk på reformasjonen og konsekvensene. Vandreteater.
Ølstua. Varighet 40 min
20:45     Luthers lære et dårlig bytte?Spesialomvisning i reformasjonsutstillingen med konservator Laila Grastvedt. Hamardomen. Varighet 30 min

22:30     Verker i bevegelse Opplev noen av kunsthåndverkene på levende modeller.
Borgporten. Varighet 30 min

23:00     «Jenta som skulle akte møydommen sin»Erotiske folkeeventyr.
Ølstua. Varighet 20 min

Link til hele programmet for de 7 stedene:  MuseumsNatt
Vårens vakreste eventyr, Hamar og Stange med 7 stopp. Veteranbussene kjører hvert  kvarter, hopp av og på og se det du vill mellom kl 18.00 -24.00 

3 kommentarer:

  1. Kjempespennende utstilling med mange flotte kunstarter. Skjønner at det hat kostet krefter å sette opp denne, men så er det så godt når den står der! Lykke til alle dere som stiller ut!

    SvarSlett
  2. Så deilig at utstillingen er på plass. Håper det ble en fin åpning, og at utstillingen har blitt godt besøkt så langt. Gleder meg til å se bilder. En fin helg ønskes av Tove/fargeneforteller.

    SvarSlett
  3. Det kommer bilder, men jeg har vært i Amsterdam en tur.

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!